Η εκπαίδευση παιχνίδι!

Μια διαφορετική προσέγγιση σε μαθήματα  της β΄ δημοτικού ξεκίνησε από την προηγούμενη εβδομάδα, όπου οι δασκάλες της τάξης, συνεργάστηκαν με τις ειδικότητες για μια πιο σφαιρική αντιμετώπιση της μάθησης  των διδακτικών αντικειμένων,  που ονομάζεται διαθεματική.

Με τον όρο διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, εννοούμε μια πρόταση στο χώρο της γνωστικής ψυχολογίας και της παιδαγωγικής, σύμφωνα με την οποία το προς μάθηση αντικείμενο (θέμα) προσεγγίζεται πιο εύκολα από δρόμους που δεν συμπίπτουν με τη θεώρηση της επιστήμης σε κλάδους. Με πιο απλά λόγια διαθεματική προσέγγιση ορίζεται η πολύπλευρη διερεύνηση και μελέτη ενός θέματος που άπτεται πολλών γνωστικών αντικειμένων.   Δουλέψαμε λοιπόν  στο μάθημα της γλώσσας το κεφάλαιο 5. Πάμε για ψώνια http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/1995/Glossa_B-Dimotikou_html-empl/indexf_00.html , όπου ένα τα θέματα της ενότητας είναι οι μήνες του χρόνου, αρχικά με τη δασκάλα μας στην τάξη και έπειτα στα εικαστικά μιλήσαμε για τις εποχές και τους μήνες και ζωγραφίσαμε το δέντρο στις τέσσερις εποχές, στα αγγλικά επίσης μιλήσαμε, παίξαμε και ζωγραφίσαμε, στις ΤΠΕ προσεγγίσαμε το αντικείμενο με παιχνίδια στον υπολογιστή, στη μουσική δουλέψαμε  το τραγούδι της ενότητας «12 μήνες αθλητές» και στη φυσική αγωγή  χορέψαμε μουσικό- κινητικά το τραγούδι, παίξαμε σκυταλοδρομίες όπου έπρεπε να βάζουμε τους μήνες στη σωστή εποχή και στη σωστή σειρά, με ανάπτυξη ταχύτητας ή χειρισμό μπάλας με τα πόδια  και μαντηλάκι όπου έπρεπε να βγαίνουμε ανάλογα με το μήνα που είχαμε το όνομά του.                                                                                                     Πολύ ενδιαφέρουσα ήταν και η ταξινόμηση των μηνών με αριθμητική σειρά 1ος, 2ος κλπ  καθώς και η πράξη της πρόσθεσης, που έπειτα από το μάθημα στην τάξη, προσεγγίστηκε και με παιγνιώδη τρόπο στο μάθημα της φυσικής αγωγής.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μοιράσου το!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on print